Problemstilling
Problemstilling
Som teknisk specialist med undervisning som en sekundær jobbeskrivelse er det ikke en bestemt gruppe af elever/kursister jeg skal undervise. Mit problem vil ligge i at få gjort materialet spændende. Kan jeg fange kursisterne således at det både fanger den nye kursist, der kun har været udlært i et år eller to, samtidig med at ham på 55 der har været mekaniker hele livet føler han får noget ud af det. Her kan især opstå en udfordring i at nogle af kursisterne har været udlært længere end jeg har selv men samtidig kan der også være nogle af dem der har svært ved at følge med teknologierne der idag findes på bilerne.
Problemformulering
"Kan brugen af digitale teknologier, styrke overgangen samt opstart af et efteruddannelsesforløb samt give indblik i hvor der skal sættes ekstra ind?"
Kan jeg her bruge digitale teknologier, og måske bruge det til en slags kontrol af om de har gennemgået den e-learning de skal inden de kommer på kursus. Altså en slags gennemgang hvor man får ridset nogle punkter op om hvad kurset kommer til at handle om. Her kan jeg bruge forskellige digitale medier men særligt kahoot! er jeg tilhænger af da man på denne måde får løsnet lidt op på holdet allerede fra første dag.
Didaktiske overvejelser
Jeg vil bruge Hiim og Hippe´s relationsmodel. Dette vil jeg gøre med baggrund i at jeg har flere forskellige kursister med en stor aldersspredning. Ved at bruge denne model kan jeg med hver enkelt elev trække i de 6 enkelte elementer.
Læringsteori
Preben Olund Kirkegaard skriver om feedback hvilket jeg også kommer til at skulle anvende, da jeg inden hvert kursusforløb skal sikre mig hvor meget af det givne materiale hver kursist har forstået. Dette for at kunne tilrette lægge videre kursus forløb.
Digitale værktøjer
Opgaven stilles op på min blog hvor jeg gennemgår et eksempel på denne kahoot. Her vil jeg blandt andet bruge Screencast samt thinglink
Kahoot! bruges som evalueringsværktøj. Dette for at følge op på/kontrollere hvorvidt kursisten har forstået og gennemført e-learning.
Som teknisk specialist med undervisning som en sekundær jobbeskrivelse er det ikke en bestemt gruppe af elever/kursister jeg skal undervise. Mit problem vil ligge i at få gjort materialet spændende. Kan jeg fange kursisterne således at det både fanger den nye kursist, der kun har været udlært i et år eller to, samtidig med at ham på 55 der har været mekaniker hele livet føler han får noget ud af det. Her kan især opstå en udfordring i at nogle af kursisterne har været udlært længere end jeg har selv men samtidig kan der også være nogle af dem der har svært ved at følge med teknologierne der idag findes på bilerne.
Problemformulering
"Kan brugen af digitale teknologier, styrke overgangen samt opstart af et efteruddannelsesforløb samt give indblik i hvor der skal sættes ekstra ind?"
Kan jeg her bruge digitale teknologier, og måske bruge det til en slags kontrol af om de har gennemgået den e-learning de skal inden de kommer på kursus. Altså en slags gennemgang hvor man får ridset nogle punkter op om hvad kurset kommer til at handle om. Her kan jeg bruge forskellige digitale medier men særligt kahoot! er jeg tilhænger af da man på denne måde får løsnet lidt op på holdet allerede fra første dag.
Didaktiske overvejelser
Jeg vil bruge Hiim og Hippe´s relationsmodel. Dette vil jeg gøre med baggrund i at jeg har flere forskellige kursister med en stor aldersspredning. Ved at bruge denne model kan jeg med hver enkelt elev trække i de 6 enkelte elementer.
Læringsteori
Preben Olund Kirkegaard skriver om feedback hvilket jeg også kommer til at skulle anvende, da jeg inden hvert kursusforløb skal sikre mig hvor meget af det givne materiale hver kursist har forstået. Dette for at kunne tilrette lægge videre kursus forløb.
Digitale værktøjer
Opgaven stilles op på min blog hvor jeg gennemgår et eksempel på denne kahoot. Her vil jeg blandt andet bruge Screencast samt thinglink
Kahoot! bruges som evalueringsværktøj. Dette for at følge op på/kontrollere hvorvidt kursisten har forstået og gennemført e-learning.
Kommentarer
Send en kommentar